- Program určený pro žáky
3. ročníku ZŠ, zaměřený na výuku vyjmenovaných slov a psaní i/y
po obojetných souhláskách
-
Výuku doplňuje procvičovací a testovací část s více než 1300
výrazy a 90 doplňovacími cvičeními
-
Titul doporučujeme i pro děti se specifickými poruchami učení
- Doplněno
rozsáhlými pracovními listy
Výuka
- děti se nejprve na přehledných výukových stranách seznámí
s vyjmenovanými slovy po dané obojetné souhlásce, naučí se
příslušnou řadu vyjmenovaných slov, poznají slova příbuzná
k jednotlivým vyjmenovaným slovům a seznámí se s dalšími slovy,
ve kterých podle pravidel českého pravopisu píšeme y/ý. Velká
pozornost je věnována i slovům, která znějí stejně, ale liší se
svým významem podle toho, zda v nich napíšeme i/y. Nechybí ani
výukové stránky věnované slovům, ve kterých se často chybuje.
Děti se tak vyjmenovaná slova nejen poutavou a přístupnou formou
naučí, ale díky doplňujícím cvičením, která následují za každým
probíraným jevem, si vše i procvičí.
Procvičování
- v této části si dětí důkladně procvičí svoji znalost psaní
y/i po obojetných souhláskách. Mohou si zvolit doplňování y/i ve
výrazech (připraveno je více než 1300 výrazů) nebo ve větách
(celkem 79 cvičení). Program umožňuje nastavení funkce
zdůvodnění, proč bylo y/i do slova doplněno. Po správné odpovědi
se pouze čte, po chybné se zobrazuje i ve psané formě.
Testování
– tato část programu obsahuje stejnou databázi výrazů a vět jako
část procvičovací část. Při doplňování vět se však vyhodnocení
objeví až po doplnění všech jevů, u výrazů je možnost nastavení
jejich počtu a času na jejich doplnění.
Příběhy
– Psaní y/i po obojetných souhláskách si děti procvičí i během
doplňování pravopisných jevů ve 12 cvičeních, která jsou
koncipována jako tematicky ucelené texty věnované zážitkům dětí
Lindy a Mikuláše. Je možnost zvolit si opakovací cvičení
zaměřené na psaní y/y po konkrétní obojetné souhlásce, nebo si
zvolit cvičení souhrnné. U všech cvičení je možnost nastavení
zdůvodnění doplňovaného jevu a časový limit na jednotlivé
cvičení. U každého již doplněného cvičení je zobrazena i
procentuální úspěšnost řešení. To umožní rodičům jediným
pohledem zjistit, zda jejich dítě již probíranou látku ovládá či
nikoliv.
|